منتديات رامبو ترحب بكل الاعضاء والزوار

الرئيسيةالبوابةس .و .جبحـثالتسجيلالأعضاءالمجموعاتدخولفديو كليبالقرآن الكريم

شاطر | 

اضحك كركررررررررررررررررررر

كاتب الموضوعرسالة
m_r803
Operator
Operator

الموقع : ساظل احبك حتى لو طال انتظارى فان لم تكن قدرى فقد كنت اخنيارى

مُساهمةموضوع: اضحك كركررررررررررررررررررر   الأربعاء أبريل 02, 2008 4:30 am

فيه ديك عنده زكام ليه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ متزوج دجاجة مجمدة

واحد طويل كتيــــــر شرب حليب مات متسمم ..ليه؟؟؟؟؟؟ انتهت صلاحية الحليب قبل مايوصل معدته...

حماةعاوزه تشوف ازواج بناتها اذا كانو بيحبوها زارت أول واحد وعملت حالها تزحلقت فحملها وركض بيها عند الدكتور وفي اليوم التالي شاف على باب بيته سيارة بيجو ورسالة مكتوب فيها من حماتك,زارت التاني وعملت نفس الشيء فحملها كمان وراح لعند الدكتور وباليوم التاني شاف سيارة بيجو ورسالة مكتوب فيها من حماتك.زارت التالت وعملت فيه نفس الشيء فتركها ونتيجة الزحلقة توفت. تاني يوم شاف سيارة مرسيدس ورسالة مكتوب فيها من حماك.

كان القائد المشهور بالقسوة يستعرض جنوده فوقف أمام جندي وسأله: ما اسمك؟ فقال: عبد الجبار يا سيدي. وما الذي تمسك به؟ فاجاب بندقيتي يا سيدي، فرد عليه القائد موبخا : ليست بندقيتك بل هي زوجتك وعرضك وشرفك. ثم انتقل الى الجندي الذي يليه: ما اسمك؟ رد عليه الجندي: كامل يا سيدي. وما هذا الذي تمسك به؟ فأجاب: زوجة عبد الجبار يا سيدي.

السكرتيرة: انا اسفة المدير قاللى اقول انه مش موجود رد عليها الزائر :طيب قوليلة انى ماجيتش

واحد راح مطعم في فرنسا. كان عايز يطلب صحن شوربه قال للجرسون: "جارسو أنا عايز واحد شوربو" فاجاب الجرسون: باردو؟ قال الراجل لا وحياتك سوخنو..

فرخة استحمت بهد اند شولدر باضت بيضة من غير قشرة

مرة 3 أطفال راحوا محل لعب الاول بيقول للبياع: عمو عمو عايز بلون. جاب السلم وطلع لفوق على المخزن وجاب بلون ,نزل فسأل الثاني: وانت عايز ايه؟ .قال له بلون.. قال له ماقلتش ليه وانا فوق!! المهم طلع جاب له وهو فوق سأل الولد الثالت: وانت كمان عايز بلون؟؟؟ قال له لأ... فنزل الراجل وارجع السلم وسأله : عايز ايه؟ قاله: عايز بلونتين...

اليسا و نانسى و هيفاء قاعدين بيتكلموا فى الطياره عن الجواز
اليسا قالت انا نفسى اتجوز ضابط
و هيفاء قالت انا نفسى اتجوز واحد صينى
و نانسى قالت انا نفسى اتجوز لعيب كورة
راح واحد من اللى كانوا قاعدين سمعهم راح قايلهم
اعرفكم بنفسي العقيد شونج ميونج الشهير بابو تريكه

كان في قديم الزمان حكيم قال لإبنائه قبل ما اموت اريد ان اقول لكم شئ فقالوا ما هو يا ابى قال لهم
اريدكم ان تتحدوا مع بعض لأن لو كان كل واحد منكم بمفرده فسهل علي اي شخص اخر ان يغر به فقالوا له وماذا تريد منا
ان نفعل قال لهم اريد ان تبقوا بجانب بعض فالتقط عصا واعطاها لأبنه الاكبر فقال اكسر هذه العصا فكسرها بسهولة واعطاه اثنين مع بعض فكسرها بسهولة فاعطاه الثلاثة فكسرها بسهولة فقال لهم مادام معكم هذا البغل فلا خوف عليكم .

*كان فى مره واحد اعمى و واحد مكسح راكبين على عجله جات عربيه خبطتهم
المكسح قال للاعمى نطلع نجري وراها الاعمى قاله خلاص يامفتح انا اخدت نمرته

كان فى مره قريه فيها شيخ بيطول اوى فى صلاه الجمعه و بيخلصها عالعصر و بعدين لما الناس زهقت منه اشتكت لوزاره الاوقاف
الوزاره غيرت الشيخ و بعتت شيخ جديد و قالتله ماتطولش عليهم و حاول تختصر عشان هم بيزهقو بسرعه و مابيحبوش الشيخ اللى بيطول قالهم ماشى
فى اول خطبه قالهم تعرفو قصه سيدنا موسى قالولو ايوه قال خلاص يابنى اقم الصلاه
بعد الصلاه واحد قاله الله ينور يا عم الشيخ قاله انتو لسه شفتو حاجه الجمعه الجايه اجازه

مره كان فى شيخ بعد كل صلاه جمعه الناس تتلم عليه و تضربه اخر ما زهق راح للشيخ طنطاوى قاله يا عم الشيخ انا بعد كل صلاه جمعه الناس تتلم عليه و تضربنى و ماعرفش ليه انا عايزك يا عم الشيخ تحضر الجمعه الجايه و تشوف الناس بتضربنى ليه
و بعد الصلاه الناس اتلمت عليه و الشيخ طنطاوى كمان و ضربوه قاله يا عم الشيخ انا جايبك عشان تدافع عنى مش عشان تضربنى هو انا عملت ايه قاله

اولا مفيش رسول اسمه خميس

ثانيا سيدنا عيسى ما ضربهوش موتسيكل دا فوق عند ربنا

ثالثا مفيش امام بينزل من عالمنبر و هو بيتزحلق

مرة اربع صاعيدة داخلين امتحان فاجلهم سؤال فى الامتحان وهو كام
عدد ارجل المعزة فكلهم سألو صاحبهم حسنين ووما كنش بيرد عليهم فالما خلص
الامتحان قالولو انتا ما قولتيلناش لية قالهم المراقب كان جنبى ومعرفتيش اطلع
المعزة هههه

اتنين سكرانين ماشيين...فواحد قال للتاني:لما أموت ابقى اشرب لي الكاس
بتاعي ....فصاحبنا مات ، وبعد كام يوم التاني راح البار وطلب كاسين... قاله:
ايوه بس انت لوحدك.... فحكى له على الموضوع .....وبقى كل يوم يشرب
كاسين...لحد ما فى يوم طلب كاس واحد ........الراجل قالوه اشمعنى...قاله:
اصل انا بطلت اشرب

غبى شاف مقهى انترنت مكتوب عليه الساعه بــ 3 جنيه .... دخل يسأل
هي ضد الماية ؟؟

بخيل بنى مـسـجـد شـاف الناس اللي بيدخلوه كثير قـلـب
الـمـسـجـد مـطـعـم

واحد نذل اختلف مع ابوه طلع من البيت وكتب عليه هنا مقر طالبان

و بعد انتشار فكرة التزوير فى الصعيد ... واحد صعيدى جه يزور فلوس قام جايب ورقة بعشرين جنيه ...... فراح رسمها كويس قوي وكتب بدال العشرين .. 18 ... ونزل عشان يفكها ، فقابل واحد وقال له ممكن تفكها لي جنيهات فقال له الراجل زورتها ازاي ؟؟ قام خاف و خد بعضه و جرى ، و بيفكر ازاي الراجل عرف انها مزورة ، فراح يجرب يفكها من ابن عمه ، فقال لابن عمه ممكن تفك لي الــــ 18 جنيه دي جنيهات ، فقال له ما فيش جنيهات فكه ، تاخد ورقتين بتسعة

فى المتحف المصرى سأل الولد أبوه ,تمثال مين ده يابابا؟ ,رد الاب : مش عارف يابنى ...... طب صورة مين دى يابابا؟ , مش عارف يابنى ..... طب مين اللى محنطينه هناك ده يا بابا ؟؟ , مش عارف يابنى ..... شوية و أم الولد قالتله: ياواد بس بقى كفاية اسئله تعبت أبوك ........, رد أبوه : ياوليه خلى الواد يسال علشان يتعلم

واحدعبيط اسمة شلبى كان مسافر بلاد برة ، فراح محطة القطر وطبعا هناك النظام آخر تمام ... فراح داخل فى مكنة التذاكر ، يحط ا الفلوس وتنزل له التذكرة ، فراح حط الفلوس والتذكرة نزلت له ، والمكنة راحت قايله مرحبا بالاستاذ شلبى سوف تركب قطار رقم 26 وسيصل الساعة الواحدة ، هوة سمع كدة فعجبته الحكاية ، فضل يحط فى فلوس والمكنة تعيد يحط فى فلوس والمكنة تعيد ، لحد اخر مرة حط الفلوس ، راحت المكنة قالت له الاستاذ شلبى فضل يستهبل لحد ما القطر فاتة

مرة واحد بيحلم كل يوم بماتشات كتاكيت... راح للدكتور... فقاله هديلك حقنة دلوقتي ومش هاتحلم بيهم تاني
خالص... قاله خليها بكرة يا دكتور علشان النهاردة ماتش النهائي

واحدة بخيلة بعتت ابنها يشترى 3 ارغفة ليه وليها و لابوه
ولما رجع بالعيش وجدها تنتظره ملهوفة فى الشباك وتقول رجع الرغيف التالت ابوك ماااااات

واحد بلديتنا حب يعمل ارهابى.. خطف ابنه.. محدش سأل عليه قتله

واحد أعمى فتّح ... من الفرحة اتشل

مرة اتنين بلديتنا ماشيين ف الصحرا... طلع عليهم اسد... راح واحد منهم رمي عليه طوبة وطلع يجرىىىىىى... وبص وراه لقي صاحبه واقف ما بيجريش... قال له مش بتجري ليه؟ قال له واجري ليه؟ هو انا اللي ضربته؟؟؟؟؟

واحد بيسأل صاحبه هو ايه الفرق بين تجارة الحشيش وتجارة المنصوره؟ قام صاحبه قاله تجارة الحشيش15 سنه انما تجارة المنصوره أقلها 25 سنة

مرة واحد موهوب لكن منحوس خطرتله فكرة, قال باخد نملة وبعلمها فن الباليه, فعلا أخد نملة وعلمها فن الباليه وتعب عليها كتير وكان متوقع انه حياخد فيها جايزة نوبل, فراح يعرضها على اعضاء المجلس بس وهو في الطريق لاقى طفل صغير بعيط قاله بتعيط ليه يا حبيبي ما تزعلش وفكر وقال افرجه النملة راح يفرح، فرجه على النمله وقاله هاااااااا ياحبيبي الولد أخد النملة فعصها فماتت وقاله دى نملة . الراجل اتجنن واخدوه على مستشفى المجانين وقعد فيها عشرين سنة, بعد ما طلع قال لازم اعملها كمان مره وفعلا قعد عشر سنين يعلم نملة تانيه فن الباليه لما خلص راح يعرضها علي المجلس بس وهو في السكة قال لازم اجرب ردود الفعل على اي واحد بس المهم مش صغير ، لاقى رجل واقف بعيد قال هو ده راح لعنده اعطاه النمله وقاله لو سمحت قولي ايه رايك؟؟؟؟؟ الراجل اخد النملة وفعصها وقاله انا قولتلك من تلاتين سنة انو دى نملة.

مرة واحد رخم ضرسه كان بيوجعه... راح للدكتور وقاله اخلعلي كل ضروسي وسيبه لوحده زي الكلب
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Admin Rambo
Admin
Admin

مُساهمةموضوع: رد: اضحك كركررررررررررررررررررر   الأربعاء أبريل 02, 2008 8:31 am

مشكور m_r803 على المساهمه الحلوه ديه

والله كلهم حلوين lol!

ننتظر كل ماهو جديد

Blocked
Blocked

الدوله :

مُساهمةموضوع: رد: اضحك كركررررررررررررررررررر   الأربعاء أبريل 02, 2008 10:34 am

هه هه هه فى خبرين الخبر الحلو انى قريتهوم الخبر الوحش ان النكت انا عرفاهوم نرجو من اخى المواطن احضار ماهو جديد
زهرة البنفسج
Operator
Operator

الدوله :

مُساهمةموضوع: رد: اضحك كركررررررررررررررررررر   الخميس أبريل 03, 2008 10:18 am

lol! lol!
مشكور اخي على النكت الحلوه يعطيك الله الف عافيه
flower

Operator
Operator

الدوله :

مُساهمةموضوع: رد: اضحك كركررررررررررررررررررر   الأحد أبريل 06, 2008 1:12 am

مشكور على النكت m_r803 lol! lol! lol! lol! lol!

اضحك كركررررررررررررررررررر
صفحة 1 من اصل 1